Uszczelnienia
Różnica ciśnień pomiędzy przepływem powietrza i spalin wymaga wyposażenie OPP w systemy uszczelnień pomagających odseparować przepływy w dynamicznie odkształcającym się termicznie podgrzewaczu. W systemie uszczelnień możemy wyróżnić systemy sterowania tzw. skrzydłami promieniowymi i osiowymi oraz same uszczelnienia, którymi teraz się zajmiemy.
Uszczelnienia obwodowe
Jak nazwa wskazuje uszczelniają obwód wirnika. Celem ich jest zapobieganie przedostawaniu się powietrza i spalin pomiędzy ścianą obudowy a obracającym się wirnikiem.
Uszczelnienia promieniowe
Montowane są promieniście na wirniku. Doszczelniają przestrzeń pomiędzy wirnikiem a skrzydłami promieniowymi, redukując tym samym ilość powietrza przedostającego się do spalin podczas ruchu obrotowego wirnika.
Uszczelnienia wzdłużne
Montowane są wzdłuż skrzydeł promieniowych. Doszczelniają przestrzeń pomiędzy ruchomym skrzydłem promieniowym a górną lub dolną płytą obudowy.
Uszczelnienia osiowe
Powietrze, które nie zostało zatrzymane przez uszczelnienia obwodowe, krąży pomiędzy ścianą obudowy a wirnikiem. Zadaniem tych uszczelnień, montowanych na zewnętrznym płaszczu wirnika i współpracujących ze skrzydłami osiowymi(bocznymi) jest ograniczenie przecieków spowodowanych przez to właśnie powietrze.
Uszczelnienia boczne
Montowane są dookoła skrzydeł osiowych(bocznych) i doszczelniają przestrzeń pomiędzy ruchomymi skrzydłami osiowymi(bocznymi).Skrzydła osiowe współpracują z taśmami osiowymi zamontowanymi na płaszczu wirnika.