Uszczelnienia


     

      Różnica ciśnień pomiędzy przepływem powietrza i spalin wymaga wyposażenie OPP w systemy uszczelnień pomagających odseparować przepływy w dynamicznie odkształcającym się termicznie podgrzewaczu. W systemie uszczelnień możemy wyróżnić systemy sterowania tzw. skrzydłami promieniowymi i osiowymi oraz same uszczelnienia, którymi teraz się zajmiemy.

  

Uszczelnienia obwodowe

Jak nazwa wskazuje uszczelniają obwód wirnika. Celem ich jest zapobieganie przedostawaniu się powietrza i spalin pomiędzy ścianą obudowy a obracającym się wirnikiem.

Uszczelnienia promieniowe

Montowane są promieniście na wirniku. Doszczelniają przestrzeń pomiędzy wirnikiem a skrzydłami promieniowymi, redukując tym samym ilość powietrza przedostającego się do spalin podczas ruchu obrotowego wirnika.

Uszczelnienia wzdłużne

Montowane są wzdłuż skrzydeł promieniowych. Doszczelniają przestrzeń pomiędzy ruchomym skrzydłem promieniowym a górną lub dolną płytą obudowy.

 

Uszczelnienia osiowe

Powietrze, które nie zostało zatrzymane przez uszczelnienia obwodowe, krąży pomiędzy ścianą obudowy a wirnikiem. Zadaniem tych uszczelnień, montowanych na zewnętrznym płaszczu wirnika i współpracujących ze skrzydłami osiowymi(bocznymi) jest ograniczenie przecieków spowodowanych przez to właśnie powietrze.

Uszczelnienia boczne

Montowane są dookoła skrzydeł osiowych(bocznych) i doszczelniają przestrzeń pomiędzy ruchomymi skrzydłami osiowymi(bocznymi).Skrzydła osiowe współpracują z taśmami osiowymi zamontowanymi na płaszczu wirnika.

projekt i realizacja: ibif.pl

Serwis korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.