Świadczymy usługi dla wytwórców energii elektrycznej i cieplnej spalających węgiel, biomasę i gaz koksowniczy, również w krajach Uni Europejskiej
Świadczymy usługi dla wytwórców energii elektrycznej i cieplnej spalających węgiel, biomasę i gaz koksowniczy, również w krajach Uni Europejskiej
Dostarczamy również elementy LUVO do krajów z poza Unii Europejskiej
Dostarczamy również elementy LUVO do krajów z poza Unii Europejskiej
Strefa Wiedzy

O przeciekach

O przeciekach

Głównym celem modernizacji LUVO jest zmniejszenie przecieku powietrza do spalin (modernizacja uszczelnień) oraz poprawa wymiany ciepła (modernizacja koszy grzewczych) dzięki czemu zmniejsza się pobór mocy przez wentylatory, zwiększa skuteczność odpylania w elektrofiltrze oraz zmniejsza się strata wylotowa z kotł .

Średnica wirnika 4 - 16 m i różnica temperatur pomiędzy zimnym a gorącym końcem nawet ~400°C powodują odkształcenia wirnika, dochodzące przy obwodzie do kilku centymetrów. Te odkształcenia zmieniają się ze zmianą obciążenia kotła. Ponadto pomiędzy powietrzem (nadciśnienie) a spalinami ( podciśnienie) występuje różnica ciśnień, która jest główną przyczyną występującego przecieku powietrza do spalin. Jak wiadomo, nie ma technologii pozwalającej całkowicie wyeliminować przeciek ale oferujemy sposoby radykalnie zmniejszające ten przeciek.

o_przeciekach

Na rysunku przedstawiono rejony nieporządanego przepływu powietrza do spalin, przez co obniża się temperatura spalin wylotowych oraz zwiększa się strumień spalin i zawartość tlenu w spalinach.

  1. Powietrze z otoczenia jest zasysane do kanału wylotowego spalin przez szczeliny między uszczelnieniami promieniowymi a skrzydłami.
  2. Podgrzane powietrze, po przejściu przez wirnik, jest zasysane do kanału spalin wlotowych przez szczeliny między uszczelnieniami promieniowymi a skrzydłami.
  3. Powietrza omija wirnik wokół kanału zimnego powietrza i dostające się w przestrzeń pomiędzy wirnikiem a uszczelnieniami obwodowymi. Część powietrza omija uszczelnienia obwodowe w górnym końcu i trafia bezpośrednio do kanału gorącego powietrza a część, przez szczeliny pomiędzy skrzydłami osiowymi a wirnikiem, jest zasysana do kanału spalin.
  4. Spaliny omijają wirnik dookoła kanału spalin gorącego końca i dostają się w przestrzeń pomiędzy wirnikiem a uszczelnieniami obwodowymi.